نکات مهم نگهداری مرغ در زمستان

 

مراقبت از مرغ ها در زمستان

پرورش مرغ و خروس یکی از پرسودترین کسب و کارها در زمینه پرورش طیور میباشد که فروش زیاد و درآمد مناسبی دارد. نگهداری از مرغ ها در فصل زمستان و سرما اهمیت دوچندانی دارد. باید شرایط مطلوب برای تخم گذاری و پرورش مرغ های گوشتی فراهم شود تا تولید کنندگان با افت تولید و بیماری های مختلف طیور بر اثر سرما روبه رو نشوند.

همچنین به تغذیه مرغ ها نیز در فصل زمستان باید توجه کافی داشت تا هم بیمار نشوند و هم انرژی لازم را داشته باشند. در این متن از وبلاگ چیکن دیوایس به شرح نکات مهم نگهداری از مرغ ها در زمستان و چگونگی گرم کردن محیط نگداری آن ها پرداخته ایم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راهکار هایی برای گرم کردن مرغ ها و سالن پرورش آن ها در زمستان

برای گرم کردن سالن و لانه مرغ همچنین جوجه ها و مرغ ها در زمستان راه های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم.

 

بهترین دما برای مرغ ها در فصل سرما

مرغ ها و طیور در فصل زمستان برای اینکه تخم گذاری ایده آلی داشته باشند به دمای مناسب نیاز دارند. توجه داشته باشید که مرغ ها تحمل دمای سرد زمستان را دارند اما اگر دمای محیطی که مرغ مولد در آن قرار دارد از ۱۸ درجه سانتی گراد پایین تر بیاید احتمال دارد تخمگذاری مرغ متوقف شود.

دلیل این موضوع این می باشد که پرنده تخم گذار انرژی ای که از دان ها و تغذیه مواد به دست می آورد به جای اینکه صرف تخم گذاری کند، صرف گرم نگه داشتن خود می نماید. دانستن این نکته ضروری میباشد که دمای ایده آل برای پرورش مرغها در فصل زمستان و سرما ۲۰ تا ۲۳ درجه است.

لامپ مادر مصنوعی

این لامپ ها از تجهیزات مرغداری مهم می باشند. جهت گرم کردن لانه مرغ ها می توان از لامپ مادر مصنوعی یا همان لامپ مادون قرمز بکارگیری نمود. در استفاده و نصب این لامپ ها حتماً باید دقت کرد که این لامپ ها با فاصله مناسبی از پرنده ها قرار بگیرند تا موجب سوختگی یا گرمازدگی مرغ ها یا جوجه ها نشوند.

لذا در نصب و کاربرد این لامپ ها باید نهایت دقت را به کار برد. در سالن های مرغداری این لامپ ها جهت گرم کردن جوجه ها در کف سالن استفاده می شود.

بکارگیری هیتر و بخاری

از تجهیزات گرمایشی مختلفی میتوان در فصل زمستان برای گرم کردن سالن و یا آشیانه مرغ ها استفاده کرد. در مرغداری ها به طور گستره از جت هیترها برای گرمایش سالن استفاده می شود. مصرف سوخت جت هیترها کم بوده و بازدهی تولید گرمای آنها زیاد است. البته بازدهی جت هیتر بدون دودکش بیشتر از دودکش دار است چون نوع دودکش دار بخشی از حرارت تولید شده را از اگزوز به بیرون هدایت می کنند. برای سالن های کوچک پرورش مرغ میتوان از دیگر تجهیزات گرمایشی نظیر بخاری برقی فن دار نیز استفاده کرد.


chat_bubbleارسال نظر

نظر شما پس از تایید ، قابل رویت خواهد بود