چگونگی رشد سریع جوجه ها

برای رشد سریع جوجه مرغ چه باید کرد؟

برای رشد سریع جوجه مرغ باید از دان فرموله شده، پلت های آماده و مکمل های غذایی نظیر مولتی ویتامین استفاده کرد، همچنین دما و رطوبت محیط نگهداری نیز باید متناسب با سن جوجه ها باشد. بهداشت محیط نیز بایستی به صورت اصولی رعایت شود.

نگهداری جوجه مرغ در منزل

همان طور که گفته شد ۲۴ ساعت پس از تولد به جوجه ها محلول آب شیرین ۴ الی ۵ درصد بدهید. یعنی به ازای هر لیتر آب ۴۰ یا ۵۰ گرم شکر در داخل آن حل کنید. برخی افراد توصیه میکنند که محلول آب قند بهتر است که به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت در دسترس جوجه ها باشد. همچنین محیط نگهداری آنها را گرم نگه داشته و نکات گفته شده در این مقاله را عملی کنید.

غذای جوجه مرغ در هفته اول

بهترین غذا برای تغذیه جوجه مرغ محلی در منزل همان پلت استارتر است. ولی اگر به پلت آماده دسترسی ندارید باید بتوانید با ترکیب نمودن دان ها و مواد مختلف غذای مورد نیاز جوجه ها را تأمین کنید. علاوه بر غذا جوجه ها همیشه باید به اب تازه و گوارا دسترسی داشته باشند. لذا با توجه به جثه جوجه ها از آبخوری مخصوص استفاده نمایید و هر روز آب آشامیدنی انها را تعویض کنید.

برای تهیه غذای جوجه یک روزه در منزل می توانید از ترکیب پودر سویا، پودر ذرت و کمی پودر استخوان استفاده کنید. همچنین حتما از سفیده تخم مرغ به شکل آب پز شده و رنده شده برای تغذیه جوجه های یک روزه استفاده کنید. این خوراکی برای جوجه ها بسیار مقوی و مفید می باشد.

لازم به ذکر است که برخی افراد به اشتباه در روزهای اولیه به جوجه پودر گندم میدهند. بایستی ذکر شود که پودر گندم و یا گندم آسیاب شده دیر هضم بوده و باعث ضعیف شدن روده، بی حالی و حتی مرگ جوجه ها میشود. بنابراین تا سن ۱۰ روزگی از پودر گندم برای تغذیه جوجه ها استفاده نکنید. همچنین در هفته اول مخصوصا در ۳ روز اول بایستی مولتی ویتامین به آب آشامیدنی جوجه ها اضافه شود. مولتی ویتامین در روزهای اولیه برای تأمین احتیاجات غذایی و رفع استرس جوجه ها بسیار عالی می باشد. البته علاوه بر مولتی ویتامین، استفاده از الکترولیت نیز در روزهای اول توصیه میشود.

chat_bubbleارسال نظر

نظر شما پس از تایید ، قابل رویت خواهد بود